De online handleiding van de module Q-link voor handboekbeheer is uitgebreid met een hoofdstuk ‘Veelgestelde vragen’ en een hoofdstuk voor klanten die Q-link gebruiken met een centraal beheerd kwaliteitshandboek.
Mocht u vragen hebben, kunt u natuurlijk ook altijd bellen of mailen met onze helpdesk. Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur op telefoonnummer 035 – 628 62 88. Mails kunnen gestuurd worden naar info@lens-bs.nl en worden zoveel mogelijk nog dezelfde dag afgehandeld.
In Q-link kunt u, indien gewenst, gebruik maken van documentautorisatie. Wanneer documentautorisatie is ingeschakeld wordt voor ieder document een autorisator ingesteld.
Hoe werkt documentautorisatie?
Bij een wijziging in een definitief document krijgt de autorisator een mailtje dat het document geautoriseerd moet worden. Tegelijkertijd krijgt het document de status ‘Niet geautoriseerd’. Dit wordt duidelijk zichtbaar weergegeven in het scherm ‘Raadplegen’. De autorisator kan het document autoriseren door op de knop ‘Autoriseer dit document’ te klikken (optioneel kan dan ook de geldigheid van het document ingesteld worden).
Update: documentautorisatie nu ook mogelijk via 'Overzichten'
Door een recente update kan het autoriseren van een document nu ook in het scherm ‘Overzichten’ worden gedaan. U kunt in ‘Overzichten’ de ongeautoriseerde documenten selecteren. Na doorklikken op het betreffende document kunt u het document autoriseren (mits u zelf de autorisator bent).
Q-base kent nu de mogelijkheid om zelf bij een bepaalde registratie (bijvoorbeeld bij klacht of jaarplanning) uw keuzelijst van activiteiten uit te breiden. Dit kan niet iedereen. Daarvoor moeten één of meerdere gebruikers aangewezen worden die daartoe de rechten krijgen, de zogenaamde functioneel beheerder(s).
Hoe werkt dat dan?
Bij het inplannen of bewerken van activiteiten ziet een functioneel beheerder een extra knop ‘+ lijst uitbreiden’. Daarmee kan een activiteit gekozen worden uit de bestaande lijst van activiteiten of men kan kiezen voor ‘+ Nieuwe activiteit’ . De activiteit wordt gekozen of zelf ingevoerd en toegewezen aan het gewenste type registratie, categorie en/of subcategorie.
Wat kan een functioneel beheerder nog meer?
De beheertaken worden momenteel door LENS business software gedaan. Wij krijgen echter steeds vaker het verzoek om een aantal van die taken aan de Q-link gebruiker zelf over te laten. Dit worden opties van de ‘functioneel beheerder’. Op dit moment kan een ‘functioneel beheerder’ activiteiten toevoegen en registraties kopiëren. Binnenkort komt daar het gebruikersbeheer bij, zoals gebruikers toevoegen en gebruikers deactiveren.
Wilt een gebruiker laten aanmerken als ‘functioneel beheerder’ of meer erover weten? Stuur dan een bericht naar info@lens-bs.nl of bel naar 035 – 628 62 88.
In de Q-base registraties kan gezocht worden via de knop ‘Direct zoeken’ op het portaal/beginscherm en via de knop ‘Zoek dossier’ in het Muteren-scherm. Deze zoekfunctie is op een aantal punten verbeterd:
LENS business software biedt in samenwerking met Limpens en Partners een aantal cursussen aan om u nog beter te ondersteunen bij het onderhouden en verbeteren van uw kwaliteitssysteem. Alle cursussen kunnen ook bij u op locatie verzorgd worden voor uw eigen medewerkers. We bieden de volgende cursussen aan:
Q-link basiscursus behandelt Q-link en Q-base en wordt aangeboden op:
De Q-link verdiepingscursus geeft meer inzicht in de mogelijkheden en efficiënt gebruik van de registratiemodule Q-base en de module Performance manager voor het meten van prestatie-indicatoren. Deze cursus wordt aangeboden op:
Klik hier voor meer informatie of om u aan te melden.
Kwaliteit door prestaties (combinatie inhoud en Performance manager)
Inzicht in prestaties helpt organisaties hun kwaliteit (verder) te verbeteren. Tijdens deze eendaagse cursus wordt ingegaan op alle aspecten die het meten van prestaties en het gebruik van de prestatie-indicatoren effectief maakt. Ook het gebruik van Performance manager voor het formuleren en meten van prestatie-indicatoren komt aan bod.
De cursus wordt gegeven op dinsdag 25 maart 2014 van 9.30 tot 17.00 uur. Klik hier voor meer informatie of om u aan te melden.
Interne auditing
Het doel van deze tweedaagse cursus is vaardigheden ontwikkelen om zelfstandig interne audits te plannen, voor te bereiden en uit te voeren. Ook het opstellen van de rapportage en het omzetten van verbeterpunten in acties komt aan bod.
Cursusdag 1 is op donderdag 10 april 2014 van 9.30 tot 17.00 uur. Cursusdag 2 is op donderdag 15 mei 2014. Klik hier voor meer informatie of om u aan te melden.
Auditen met effect
De eendaagse cursus Auditen met effect is speciaal ontwikkeld voor ervaren auditoren en kwaliteitscoördinatoren om het resultaat van audits te vergroten en om interne audits een nieuw elan te geven.
De cursus wordt gegeven op dinsdag 1 april 2014 van 9.30 tot 17.00 uur. Klik hier voor meer informatie of om u aan te melden.