naar home pagina LENS business software
Nieuwsbrief voor gebruikers van
Q-link | Q-base | Performancemanager

mei 2012
Q-link en informatiebeveiliging/NEN 7510
LENS business software hecht veel waarde aan informatiebeveiliging van Q-link en alle hierin opgenomen data. We voldoen dan ook aan de eisen van de NEN 7510 Informatiebeveiliging in de zorg.

Onder informatiebeveiliging wordt verstaan: het waarborgen van de beschikbaarheid, vertrouwelijkheid van alle informatie, integriteit van gegevens, zorgen voor onweerlegbaarheid, verantwoordelijkheid, authenticiteit en betrouwbaarheid. De informatiebeveiliging geldt zowel voor de gegevens van klanten van LENS business software als voor de gegevens die door klanten in Q-link worden vastgelegd.

Op onze website kunt u in detail lezen hoe LENS business software en Q-link voldoen aan de NEN 7510 Informatiebeveiliging in de zorg. Klik hier voor meer informatie.
Gebruikerstips
Uitbreiding Q-base structuur voor apotheken

In de afgelopen jaren is het aantal apotheken dat Q-base gebruikt sterk gegroeid. Veel van deze gebruikers hebben wensen ten aanzien van de structuur van de Q-base registraties aangegeven, die ook voor andere gebruikers relevant kunnen zijn, namelijk:

• Aanvullingen/aanpassing in bestaande registraties:
    • Fout > Fout in Baxtermedicatie
    • Fout > Fout in Central Filling
    • Fout > Fout in hulpmiddel
    • Interne afwijkingen > Receptverwerking
    • Interne afwijkingen > Assortiments- en voorraadbeheer
    • Interne afwijkingen > Informatiebeveiliging (in kader van NEN 7510)
    • Klachten over leveranciers ingedeeld per leverancier
    • Bevindingen > diverse categorieën (oa meten van prestatie-indicatoren)
    • Overlegsituaties (in plaats van werkoverleg)
  • Nieuwe registraties:
    • Fout door derden
    • Verbetervoorstel
    • (Bijna) ongeval/arbo-klacht
    • Gevolgde cursus/opleiding
  • Aanpassingen in formulier voor foutenregistratie:
    • Keuzeveld “Gesignaleerd door”: apotheek, cliënt, arts, instelling, anders
    • Keuzeveld “Wanneer geconstateerd”: voor, tijdens of na aflevering

Veel suggesties verwerken we in de Q-base structuur waarmee nieuwe gebruikers starten, maar ook voor klanten die al langer Q-base gebruiken kunnen we deze wijzigingen doorvoeren. We kunnen voor u een overzicht maken welke registraties aan uw Q-base structuur toegevoegd kunnen worden, zodat u kunt beoordelen welke toevoegingen u relevant vindt en wij die voor u kunnen opnemen.

Wilt u deze inventarisatie laten uitvoeren? Neem contact met ons op via info@lens-bs.nl of bel naar 035 – 628 62 88.

Cursussen
Cursusdata tweede en derde kwartaal 2012
Er zijn weer gebruikerscursussen Q-link voor gebruikers met de beheerfunctie gepland.

De basiscursus behandelt Q-link en Q-base en wordt aangeboden op:

• dinsdag 5 juni 2012 in Utrecht van 9.30 uur tot 13.00 uur
  • donderdag 27 september 2012 in Utrecht van 9.30 uur tot 13.00 uur

In de cursus voor gevorderden komen Q-base en Performance manager aan bod. Deze cursus wordt aangeboden op:

• dinsdag 5 juni 2012 in Utrecht van 14.00 uur tot 17.00 uur
  • donderdag 27 september 2012 in Utrecht van 14.00 uur tot 17.00 uur

Meer informatie over de inhoud van de cursussen vindt u hier.

De kosten bedragen € 125,- per deelnemer of € 100,- per deelnemer vanaf 2 deelnemers (excl. BTW). Klik hier om u in te schrijven.